Wat staat er allemaal in je (bedrijfs)strategie?
Als je jouw missie en visie in beeld hebt en weet wát je wilt bereiken, is het tijd om exact op te schrijven hóe je dat gaat doen. Dit gedeelte heet je bedrijfsstrategie. Het is het masterplan van jouw organisatie waarop je bij elke nieuwe uitdaging kunt terugvallen. Een overzicht van je sterke punten, mogelijke valkuilen, middelen die je tot je beschikking hebt en de doelgroep die je wilt bedienen. Hoe bouw je je prijs op, hoe werf je klanten, hoe ga je om met groei of krimp, en hoe wil je je maatschappelijk profileren? Allemaal belangrijke punten waar je telkens naar kunt terugkeren als er een grote beslissing moet worden gemaakt.
Je strategie laten checken of vertalen
Heb je je strategie op papier gezet en wil je dit document delen met je management of investeerders, dan is het handig om eerst een tweede paar ogen naar je tekst te laten kijken. Bij Het Vertaalcollectief helpen we je hier graag mee. Een professioneel redacteur haalt taal- en spelfouten uit je tekst en kijkt kritisch of de formuleringen helder genoeg zijn, zodat je strategie begrepen wordt. Ben je tevreden over je tekst zoals jij hem geschreven hebt, maar zou je wel graag je strategie laten vertalen? Ook dan kun je natuurlijk terecht bij Het Vertaalcollectief.