Menu

Persberichten vertalen

Persberichten vertalen

Een persbericht is een belangrijk communicatiemiddel. Je bepaalt ermee hoe je nieuwe projecten, producten of ontwikkelingen in jouw organisatie wereldkundig maakt. Een persbericht schrijven vereist een speciale aanpak: het moet voldoen aan een aantal voorwaarden en volgt altijd een vaste structuur. Daarnaast is de truc om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk journalisten en redacteuren jouw nieuwtje oppikken. Door je persbericht ook nog te vertalen, bereikt jouw nieuws in één klap een veel groter publiek. Je wilt hierbij natuurlijk wel dat jouw bericht precies zo overkomt als jij het hebt bedoeld.

Ons team van specialisten

Om te zorgen dat de tone of voice van jouw persbericht ook in de vertaling overkomt, stellen we voor persberichten een speciaal team samen. Een native redacteur gaat samen met een vertaler/copywriter met kennis van jouw vakgebied aan de slag. Eventueel checkt een extra redacteur of de stukken nog moeten worden ingekort.

Vertrouwd door

Het Vertaalcollectief en Amsterdam Art

Met deze formule vertaalt Het Vertaalcollectief al sinds 2016 voor Amsterdam Art, de organisator van het Amsterdam Art Weekend. Dit is een jaarlijks kunstfestival in Amsterdamse galerieën en kunstinstellingen, waar de laatste ontwikkelingen binnen de hedendaagse kunst aan een groot publiek worden getoond. Het Vertaalcollectief verzorgt voor Amsterdam Art onder andere de vertalingen van persberichten. Door middel van een driekoppig team bestaande uit een vertaler met kennis van kunst, een redacteur en een eindredacteur zorgen wij dat de berichten van Amsterdam Art ook hun Engelstalige publiek bereiken.

Ook geïnteresseerd in een vertaald persbericht op maat? Vraag hieronder een offerte aan of neem contact met ons op.

Offerte aanvragen?

Upload hier de bestanden die je wilt laten vertalen. Wij stellen binnen twee uur een offerte voor je op.

Benieuwd naar de prijs van jouw project? Klik hier om een inschatting te maken.

  • Sleep bestanden hierheen of

Team

Wat zeggen onze klanten?

We zijn trots op de merken waar wij voor mogen werken. Lees hieronder wat onze klanten van de samenwerking vinden!

‘Jullie hebben superwerk geleverd! Dit zijn altijd lastige teksten qua woordgebruik en vooral tone of voice. Ik ben er heel blij mee!’

Malu Knippenberg Brand Manager, Moët Hennessy

‘Working with Het Vertaalcollectief over a two year period has been a pleasure. They're quick, trustworthy and able to bring content to a next level. We relied on them for numerous occasions e.g. speeches, books and website. I would definitely recommend them.’

Loes Wijnstekers Head of Communications Amsterdam ART

‘Complimenten voor dit grondige werk! Ben onder de indruk. Mooi hoor hoe het collectief in een aantal jaar enorm is gegroeid in kwaliteit. Ook namens de redactie dank!’

Wim Amels Coordinator fonds- en sponsorwerving VPRO
-