Menu

Animaties vertalen

Animaties vertalen

Een animatie is een goede manier om je boodschap op een creatieve, sprekende manier over te brengen. Wil je een moeilijk concept op een makkelijke manier uitleggen? Laten zien hoe een bepaalde procedure in zijn werk gaat? Of maakt jouw bedrijf productvideo’s? Waar je animatie ook voor bedoeld is, wij snappen als geen ander dat jouw boodschap in alle talen luid en duidelijk moet overkomen.

Hoe kun je een animatie inzetten?

Bij een animatie denk je misschien gelijk aan een tekenfilm, maar deze mediavorm is op veel meer manieren in te zetten. Zo kun je een moeilijk onderwerp vaak makkelijker uitleggen als je er beeld bij geeft. Laat dat nou precies zijn wat onze opdrachtgever Bord&Stift doet: zij maken whiteboardfilmpjes die complexe informatie op een simpele manier uitleggen. Een andere opdrachtgever, in60seconds, heeft weer alles begrepen van infographics creëren. Wij helpen deze twee creatieve bedrijven regelmatig met het vertalen van voice-overs of met ondertiteling bij hun prachtige animaties.

Vertrouwd door

Hoe wij werken

Het vertalen van de voice-overs voor deze filmpjes is een vak apart: wat er gezegd wordt moet synchroon blijven lopen met wat er op dat moment in beeld verschijnt. Onze vertalers lezen dus altijd hun eigen tekst mee met het filmpje. Verder is ook het woordgebruik van belang: een voice-over moet helder zijn en natuurlijk klinken.

Werk je bij een animatiebedrijf of ontwikkel je filmpjes of video’s? Vraag hieronder vrijblijvend een offerte aan, of neem contact met ons op. We overtuigen je graag van onze diensten met een gratis proefvertaling.

Offerte aanvragen?

Upload hier de bestanden die je wilt laten vertalen. Wij stellen binnen twee uur een offerte voor je op.

Benieuwd naar de prijs van jouw project? Klik hier om een inschatting te maken.

  • Sleep bestanden hierheen of

Team

Wat zeggen onze klanten?

We zijn trots op de merken waar wij voor mogen werken. Lees hieronder wat onze klanten van de samenwerking vinden!

‘Jullie hebben superwerk geleverd! Dit zijn altijd lastige teksten qua woordgebruik en vooral tone of voice. Ik ben er heel blij mee!’

Malu Knippenberg Brand Manager, Moët Hennessy

‘Working with Het Vertaalcollectief over a two year period has been a pleasure. They're quick, trustworthy and able to bring content to a next level. We relied on them for numerous occasions e.g. speeches, books and website. I would definitely recommend them.’

Loes Wijnstekers Head of Communications Amsterdam ART

‘Complimenten voor dit grondige werk! Ben onder de indruk. Mooi hoor hoe het collectief in een aantal jaar enorm is gegroeid in kwaliteit. Ook namens de redactie dank!’

Wim Amels Coordinator fonds- en sponsorwerving VPRO
-