Het kan altijd meer – en zeker beter!
Laten we beginnen met de eerste vraag. Waarom zou je überhaupt nog schrijven over een onderwerp dat al zo uitvoerig is uitgewerkt door vele anderen? Allereerst bestaat er altijd een behoefte aan nieuwe content. Iedere lezer zoekt naar iets unieks, naar nieuwe inzichten, zelfs als het onderwerp hetzelfde blijft. Doordat de insteek en het doel van iedere tekst anders is, voldoet deze nooit voor de volle 100% aan alle wensen van de lezer. Met jouw nieuwe teksten bied je de lezer meer mogelijkheden, uitgebreidere antwoorden en een vollediger beeld. Daarnaast kun je met een frisse kijk op een onderwerp anderen inspireren om hun eigen benadering te heroverwegen. En door jouw kennis en inzichten te delen kun je bijdragen aan het groeiende gesprek en de collectieve wijsheid in jouw vakgebied verrijken.
Als er voor een probleem al tien oplossingen klaar liggen, zit voor jou de uitdaging dus in het aanbieden van een elfde oplossing. Zo laat je zien dat je innovatief bent, out-of-the-box kunt denken en niet met de grote massa meebeweegt. Dit is meteen een goede manier om op te vallen bij jouw doelgroep. Daarnaast kun je jouw eigen verhaal in de tekst verwerken. Zo geef je jezelf de kans om een connectie met je publiek op te bouwen. Lezers zijn namelijk op zoek naar authentieke, menselijke ervaringen die hen helpen een dieper inzicht te krijgen in de problemen waarmee ze worden geconfronteerd.