Waar ben je naar op zoek..?
Factsheets vertalen
Factsheets vertalenIn tijden van nepnieuws doen feiten ertoe. Heb jij voor jouw organisatie een (onderzoeks)rapport, richtlijn, leidraad, of andere omvangrijke tekst geschreven? Dan is het een slimme zet om van de resultaten een overzichtelijke factsheet te maken, zodat je lezers makkelijk de kernboodschap en belangrijkste data meekrijgen. Wil je dat de hele wereld jouw factsheet kan lezen? Zorg dan voor een betrouwbare, professionele vertaling.
Food-teksten vertalen
Food-teksten vertalenEten is niet langer alleen een eerste levensbehoefte, het is zowat een religie geworden! Je bent wat je eet, en wat je consumeert zegt veel over je persoonlijke overtuigingen. Duurzaam, fairtrade, biologisch, vegetarisch, veganistisch of ketogeen, voor ieders wensen is er een eetpatroon. Food is ook booming business. De een bezorgt maaltijdpakketten, de ander brouwt speciaalbier: nieuwe foodondernemingen schieten als paddenstoelen uit de grond. En de begeleidende teksten bij al dat heerlijks moeten de lezer natuurlijk laten watertanden!
Proofreading website
Proofreading websiteHet is eindelijk zover: je nieuwe webshop, blog over duurzame voeding of datingsite is klaar om de digitale wereld te veroveren. Wil je zeker weten dat je de juiste toon aanslaat en geen ongelukkige taalfouten over het hoofd ziet? Schakel dan Het Vertaalcollectief in voor een extra paar redactionele ogen! Wij redigeren je website.
Whitepaper vertalen
Whitepaper vertalenEen whitepaper is van origine een overheidsdocument waarin wordt uitgelegd hoe een probleem opgelost kan worden door beleid, technologie of een product. Om te benadrukken dat het om een neutraal en objectief stuk gaat, is het voorblad van zo’n verslag vaak wit. In het Nederlands noem je een whitepaper ook wel een witboek.
Beëdigde vertaling
Beëdigde vertalingWil je een huwelijksakte laten vertalen van het Arabisch naar het Nederlands? Heb je een belangrijk contract nodig in het Spaans? Of moet je universiteitsdiploma van het Nederlands vertaald worden naar het Italiaans? Het Vertaalcollectief is een allround tekst- en vertaalbureau, dus ook voor beëdigde vertalingen ben je bij ons aan het juiste adres. Dankzij ons brede netwerk van beëdigd vertalers in alle talencombinaties kunnen we je helpen bij elke opdracht. Heb je een vertaling nodig van een officieel document? Neem dan gerust contact op met Het Vertaalcollectief.
Presentatie vertalen
Presentatie vertalenOf je laatste ervaring nou je basisschoolspreekbeurt over hamsters was, of dat je wekelijks voor een groot team staat: een presentatie geven kan behoorlijk stressvol zijn. Met knikkende knieën voor een groep spreken is iets waar veel mensen moeite mee hebben, maar presenteren gaat een stuk beter als je een goed verhaal hebt voorbereid. Voor de ondersteuning van jouw verhaal zijn er oneindig veel opties. Denk bijvoorbeeld aan PowerPoint, Prezi, Keynote en Google Presentaties.
Missie vertalen
Missie vertalenJe missie, je visie, je doel, je ‘why’: zulke termen vliegen je in het bedrijfsleven steeds vaker om de oren. En dat is maar goed ook! Een bedrijf zonder missie is namelijk als een schip zonder kapitein: stuurloos. Maar wat is een missie precies, en waarom is die zo belangrijk?
Rapport vertalen
Rapport vertalenBedrijfsrapporten en jaarverslagen, jij leest ze vast ook regelmatig op de bank met een goed glas wijn en met jazz op de achtergrond… Of toch niet? Rapporten zijn misschien niet het spannendste onderdeel van je bedrijfsvoering, maar wel heel belangrijk. Wekelijkse, maandelijkse, kwartaal- en jaarrapporten: afhankelijk van de grootte van je bedrijf kan het een flink boekwerk worden. Maar de informatie die erin staat is essentieel, dus moet je ervoor zorgen dat het leesbaar blijft en dat alle belangrijke elementen duidelijk naar voren komen. Vind je het lastig hoofd- en bijzaak te onderscheiden? Of wil je zeker weten dat je teksten foutloos en duidelijk zijn? Vraag dan een professionele redacteur om naar je tekst te kijken!
Strategie vertalen
Strategie vertalenNiet elke beslissing hoeft weloverwogen te zijn. Als je twijfelt of je die felrode cowboylaarzen moet kopen of die nektatoeage met de naam van je nieuwe verkering moet nemen, mag je best eens impulsief zijn. Maar als het aankomt op het voortbestaan van jouw bedrijf of organisatie moet je zorgvuldiger te werk gaan. Om er zeker van te zijn dat jouw onderneming toekomstbestendig is, wil je precies op papier hebben waar je organisatie voor staat en wat het doel is van jouw dienst of product. Je formuleert een missie en een visie, en daarna is de strategie aan de beurt.