Element 4: Aandacht

Element 4: Aandacht

Nerveus en met klamme handjes schraap je al je moed bijeen. Vandaag wordt de dag dat je eindelijk die leuke collega op date gaat vragen. Maar hoe begin je het gesprek? Met een grapje, een neutrale vraag als “nog leuke plannen voor het weekend?” of val je meteen met de deur in huis? Voorzichtig probeer je de aandacht te trekken, maar jouw crush zit ellebogen diep in het werk. Indringend staren, een kuchje, een ‘onopzettelijke’ voetstoot… het haalt allemaal niets uit. Uit pure wanhoop stuur je je stille liefde een e-mail met als onderwerp: Wil je met mij op date? Een antwoord heb je nooit mogen ontvangen.

  • Franciska Arends en Marit Darlang
  • 18 oktober 2022
  • 2

    min leestijd

Aandacht trekken, het is een hele uitdaging. Zeker als je de aandacht van een specifieke doelgroep te pakken wilt krijgen. Wat spreekt hen aan, waar valt hun oog op en waar zijn ze naar op zoek? Stuk voor stuk vragen die je jezelf moet stellen voordat je kunt gaan schrijven. Want hoe goed jouw blog, webtekst of andere content ook is, zonder lezers zijn ze niks waard. Om jouw doelgroep naar je teksten, website of bedrijf te leiden, moet je eerst hun aandacht zien te trekken én vervolgens weten vast te houden. En in een wereld met een overload aan prikkels en informatie is dit geen gemakkelijke opgave.

Na het lezen van onze vorige blogs heb jij drie van de vijf elementen van een goede tekst hopelijk al helemaal in de vingers. Jij weet precies welke tone of voice bij jouw bedrijf past, jouw teksten bevatten exact het juiste vleugje humor en je weet jouw perspectief feilloos door te laten sijpelen in jouw teksten. Maar daarmee ben je er nog niet! In de volgende drie blogs vertellen we jou hoe je opvallende teksten schrijft die jouw lezers boeien van begin tot eind.

Direct een offerte aanvragen?

Binnen twee uren een vrijblijvende offerte

Meer dan 1723
opdrachtgevers
gingen
je voor!