Andersom geldt dat als jij zelf teksten gaat schrijven, het belangrijk is om te weten dat jouw schrijfstijl en woordkeuze een zeker effect hebben op jouw lezers. Met bepaalde bewoordingen kun je verschillende nuances aanbrengen in jouw teksten en kun je de lezer zelfs sturen in de richting die voor jou of jouw bedrijf interessant is. Je kunt mensen overtuigen, activeren, emotioneren, tot nadenken aanzetten en nog veel meer. De kracht van woorden is ongekend! Maar zorgvuldig gekozen woorden zijn niet de enige tool om jouw teksten te laten spreken. Met een unieke tone of voice laat je zien wie jij bent en waar jij voor staat. Zo bepaal jij hoe je in jouw teksten overkomt op de lezer. Professioneel, grappig, benaderbaar of allemaal tegelijk? Als je dan ook nog jouw schrijfstijl helemaal aanpast aan jouw doelgroep, zorg je dat lezers jouw tekst níet wegleggen.
Stijl en nuance spelen dus een belangrijke rol bij het schrijven van een goede tekst. In de komende drie blogs vertellen we jou hoe je een goede tone of voice voor jouw bedrijf opstelt en waar je rekening mee moet houden als je deze gaat vertalen. We laten je zien welke kracht er achter woorden schuilt en wat framing en nudging voor jou kunnen betekenen. Verder kom je alles te weten over schrijfstijlen en welke je het beste kunt inzetten voor jouw specifieke doel. Lees dus snel verder en word meester van stijl en nuance!
Direct een offerte aanvragen?
Binnen twee uren een vrijblijvende offerte
Meer dan 1723
opdrachtgevers gingen
je voor!