Maar het scheelt geld
AI is uitgegroeid tot een krachtige tool om processen efficiënter te maken en kosten te verlagen. Onderzoek laat zien dat bedrijven die AI omarmen sneller groeien en hun marketing effectiever kunnen personaliseren.
De vele voordelen van het implementeren van AI, maakt dat veel bedrijven deze snelgroeiende tool zien als het antwoord op al hun zorgen omtrent efficiëntie, kwantiteit en vooral kosten. Maar wat zijn de implicaties van deze kostenefficiëntie?”

Calm down, manager
Maar roep je manager die, vanwege de dalende kosten, inmiddels dansend door het leven gaat, maar weer tot de orde. Want kostenbesparing is niet alles, als je daarmee ook inlevert op kwaliteit. Zeker in de marketing- en creatieve sector, is menselijke input onmisbaar, en niet slechts een kostenpost. In deze drie blogs benadrukten we al de bijkomende voordelen van het zo authentiek mogelijk houden van je communicatie; het versterkt het klantvertrouwen, draagt bij aan de merkidentiteit en zorgt ervoor dat je opvalt tussen de stroom aan generiek gecreëerde content. Ieder marketingbericht dat je de wereld instuurt, is een kans om je merk aan de wereld te presenteren, en klanten te binden.
Want kostenbesparing is niet alles, als je daarmee ook inlevert op kwaliteit.