Verdiepende verhalen

Verdiepende verhalen

Als ondernemer of medewerker in de (creatieve) industrie heb je soms meer nodig dan alleen oppervlakkige informatie om je verder te helpen met uitdagingen in je werk.
Wij vertellen jou alles wat je wilt weten over diverse onderwerpen gerelateerd aan creativiteit, taal & cultuur, ondernemen en internationaal werken. Per kwartaal brengen we een nieuw thema uit.

Kansen en uitdagingen in de EMEA

Kansen en uitdagingen in de EMEA

Als je internationaal gaat ondernemen, werken of uitbreiden dan begin je natuurlijk in je eigen regio: Europa, Midden-Oosten en Afrika ofwel de EMEA.
Wij vertellen jou alles wat je wilt weten over dit onderwerp.

Het belang van ondertiteling

Het belang van ondertiteling

Je ziet ze iedere dag, maar toch zijn ze gemaakt om zo min mogelijk op te vallen: ondertitels. Door de gigantische groei van digitale content zijn ze ongelofelijk belangrijk geworden. Daarom staat het tweede thema van onze reeks ‘Verdiepende Verhalen’ volledig in het teken van deze vaak onderschatte, soms zelf onbekende, maar wel super krachtige marketingtool!

Het vertalen van webshops

Het vertalen van webshops

Je eigen webshop of e-commerce website, het voelt toch een beetje als je kindje. Na een ellenlange voorbereiding ben je eindelijk klaar om het nieuwe online visitekaartje van je bedrijf het wereldwijde web op te slingeren. Maar met jouw vooruitziende blik zie je talloze mogelijkheden in het buitenland en daarnaast vind je het belangrijk dat ook niet-Nederlandssprekende personen eenvoudig gebruik kunnen maken van je webshop. Je zult dus een vertaler in moeten huren om jouw webshop of e-commerce website te laten vertalen. Maar waar moet je dan precies op letten? We vertellen je alles wat er komt kijken bij het vertalen van een webshop in onze nieuwste reeks Verdiepende Verhalen.

De 5 elementen van een goede tekst

De 5 elementen van een goede tekst

Al sinds mensenheugenis spelen teksten een belangrijke rol. Van Egyptische hiërogliefen tot brieven per postduif, van literaire meesterwerken tot zomerromannetjes en van (online) krantenartikelen tot jouw dagelijkse bericht op social media. De vorm en inhoud van onze teksten veranderen constant mee met onze maatschappij. Uiteraard laten ook de razendsnelle technologische ontwikkelingen de taalwereld niet ongemoeid. De vraag of we onze teksten straks nog wel zelf schrijven, borrelt steeds vaker op. Maar om die vraag te kunnen beantwoorden, moeten we eigenlijk terug naar de basis. Want wat heb je nodig om een tekst te schrijven, wat wil je zien in een tekst en wat moet een tekst bereiken? Oftewel: wat maakt een goede tekst nu echt goed? En wat is de toegevoegde waarde van een menselijke schrijver ten opzichte van een computer? In deze reeks Verdiepende Verhalen bekijken we teksten van verschillende kanten en vertellen wij jou uit welke elementen een goede tekst is opgebouwd.