Hammerfest

Hammerfest

Hammerfest is een creative agency uit Amsterdam met, zoals ze zelf zeggen, een sociaal DNA. Ze zijn ervan overtuigd dat inclusieve content meer impact maakt en omdat ze zelf diversiteit ook hoog in het vaandel hebben staan, maken ze campagnes en social content waar écht iedereen zich in kan vinden. Ze doen dit onder andere voor de Gemeente Amsterdam, Friesland Campina en het Wereld Natuur Fonds.

Vertalingen met een sociaal tintje

Voor Hammerfest hebben wij voor meerdere campagnes de vertalingen mogen verzorgen. Een hiervan is ‘Trouwen voor iedereen’. Met deze campagne voor de Gemeente Amsterdam werd stil gestaan bij het 20-jarig bestaan van het regenbooghuwelijk. Wij hebben hiervoor de zin ‘Trouwen voor iedereen’ mogen vertalen naar maar liefst 19 talen, waaronder Japans, Arabisch en Portugees. Deze vertalingen waren te zien op regenboogvlaggen die ter ere van deze speciale dag overal in de stad te zien waren.

Een ander voorbeeld is de campagne ‘In Gesprek’, op initiatief van de gemeente Amsterdam en Qpido waarin ouders worden aangemoedigd met hun kinderen in gesprek te gaan over seksualiteit en de online-wereld. Ouders krijgen tips over hoe nou zo’n gesprek te starten, welke onderwerpen je kunt aansnijden en hoe ze hun kinderen online beter kunnen beschermen. Wij verzorgden de ondertitelingen, website-en campagneteksten in het Turks en Arabisch.

Quote

Dankjewel voor de snelle reactie! 

– Myrte de Jong – Hammerfest

Ben jij ook op zoek naar goede vertalers en correctoren voor jou project of campagne? Het Vertaalcollectief helpt je graag de wereld een beetje inclusiever te maken! Klik hier om een gratis offerte aan te vragen.